Dnešní doba je rychlá a málokdo z nás má čas na sledování všech podstatných termínů a kroků, které je třeba se zákazníky řešit. Ať už se jedná o získávání nových klientů, realizaci projektů, zakázek nebo pravidelnou zákaznickou péči, je užitečné si pomáhat automatizací. Automatizace není jen pro firmy, které mají složité procesy a hodně zaměstnanců. Není také nutné, aby všechny zakázky byly úplně stejné. Využijete ji i jako samostatný podnikatel nebo malá firma s pár spolupracovníky, kde řešíte pouze několik projektů do roka.

Automatizace vám pomůže hlídat procesy ve firmě, zajistit pravidelnou a efektivní komunikaci se zákazníky, obchodními partnery i potenciálními klienty a ušetří vám čas. 

Co můžete automatizovat přímo v Anabix CRM:

1) Hlídání termínů – nejvyužívanější automatizace, která přijde vhod, když potřebujete pohlídat platnost smluv, termín servisních kontrol, výročí spolupráce, narozeniny klienta nebo platnost souhlasu v rámci GDPR.

2) Hlídání neaktivity – oblíbený způsob, díky kterému si pohlídáte pravidelnou komunikaci s klienty. Hlídat můžete neaktivitu nad klienty v konkrétních seznamech či nad určitým typem obchodního případu. Výhodou je nastavení různé doby neaktivity, nad různým typem klientů. Podrobný popis najdete v článku pod odkazem.

3) Posloupnost úkolů – nejširší variabilita automatizace obchodních procesů při získávání nových klientů, realizaci zakázek i pravidelné zákaznická péči. Pro ideální nastavení je vhodné mít připravenou komunikační mapu vašich procesů. Jednoduše řečeno: co, kdo a kdy musí vyřídit a zajistit. Úkoly mohou jít na konkrétní uživatele Anabix CRM nebo se řídit tím, kdo je vlastníkem kontaktu. Návaznost úkolů může být i na změny hodnot ve vlastních polích či přiřazení kontaktu do konkrétního seznamu. Příklady posloupnosti úkolů najdete například v záznamu webináře.

4) Sčítání hodnot vlastních polí – často se hodí vidět součty částek či jiných hodnot za celý obchodní případ nebo všechny realizované zakázky určitého klienta.  Automatizace funguje tak, že přičítá hodnoty u úkolů na obchodní případ, pod který úkoly patří nebo hodnoty z obchodního případu na kartu kontaktu či firmy. Více najdete v článku zde.

5) Návaznost na externí programy a webové formuláře – komunikační proces s klientem obvykle začíná tím, že klient vyplní registrační formulář na webu, pošle e-mail s poptávkou nebo si objedná vaši službu/produkt přes prodejní formulář. Díky modulu webové formuláře přímo v Anabix CRM, propojení s fakturačním systémem FAPI, napojení na platformu Integromat nebo přátelskému API, lze navazovat automatizace i na zakládání kontaktů z externích zdrojů. Kontakt se rovnou založí, přidá do vybraného seznamu a dá vytvořením úkolu vědět, že se mu máte věnovat.

Jak to v Anabix CRM funguje:

Automatizaci řídí Triggery, což jsou spouštěcí události a následné akce. V Anabix CRM můžete kombinovat jakoukoliv spouštěcí událost s jakoukoliv následnou akcí. Vhodné je mít také založené seznamy, vytvořenou šablonu úkolu a obchodního případu a připravená vlastní pole.

Konkrétní příklady nastavení:

Příklad 1 – Hlídání termínů

Spouštěcí událost – Podle datumu ve vlastním poli nebo Podle termínu obchodního případu

Následná akce – Vytvořit úkol ze šablony

Příklad 2– Hlídání neaktivity

Spouštěcí událost – Žádná aktivita nad kontaktem po dlouhou dobu nebo Žádná aktivita nad otevřeným obchodním případem po dlouhou dobu

Následná akce – Vytvořit úkol ze šablony

+ Spouštěcí událost – Byl vytvořen nový úkol a Následná akce – Vytvořit aktivitu „poznámka“

Příklad 3 – Posloupnost úkolů

Spouštěcí událost – Kontakt byl přidán do seznamu nebo Kontakt byl změněn nebo Byl vytvořen nový obchodní případ nebo Obchodní případ byl změněn nebo Úkol byl dokončen

Následná akce – Vytvořit úkol ze šablony nebo Zkopírovat kontakt do seznamu nebo Vytvořit obchodní případ ze šablony

Příklad 4 – Sčítání hodnot vlastních polí

Spouštěcí událost – Obchodní případ byl změněn nebo Úkol byl dokončen

Následná akce – Přičíst hodnotu do vlastního pole

Příklad 5 – Návaznost na externí programy a webové formuláře

Spouštěcí událost – Kontakt byl přidán do seznamu nebo Byl vytvořen nový obchodní případ

Následná akce – Vytvořit úkol ze šablony nebo Vytvořit obchodní případ ze šablony

 

Možností automatizace je samozřejmě více a rádi vám poradíme s nastavením. Ideální je domluvit si online konzultaci se sdílením obrazovky. Napište nám na anabix@anabix.cz, najdeme společný termín.

Mgr. Štěpán Musil

Čt, 27/8/2020 - 17:15

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.