Webový formulář je naprostou nezbytností a používáme jej na denní bázi, možná si to ani neuvědomujeme: při registraci do aplikací, při vyplňování objednávky, při poptávce po zboží či službách apod. Z uživatelského pohledu to tedy všichni známe, jak je to ale z druhé strany? Umístěním webového formuláře na své webové stránky můžete například zvýšit poptávku a zároveň zautomatizovat ruční zadávání kontaktů do Anabix CRM.
Existuje ještě mnoho firem, které výstupy z webových formulářů ukládají do tabulek, do sdílených složek nebo je nechávají v administraci webu. Odtud je pak zase musí přepisovat nebo kopírovat dál do interního systému. Už jistě sami tušíte, že takový proces je zbytečný, zdlouhavý a kostrbatý s hrozbou překlepů nebo chybně zadaných údajů. Z praktického hlediska je webový formulář v rámci CRM systému neuvěřitelným pomocníkem a ušetřením času. Data jsou dostupná všem, kteří s nimi potřebují pracovat. Nemusí se nic přepisovat, ani kopírovat.
Webové formuláře jsou především skvělý nástroj. Díky nim můžete mít klienty a návštěvníky webu na blízku a zároveň si s nimi udržovat osobnější vztah. Formuláře mohou mít velké množství podob i využití, vždy záleží na tom, na co chcete momentálně zacílit. Konkrétně pro práci s CRM jsme vybrali tři možnosti využití webového formuláře, které vám nejvíce pomohou. Jsou to:
- Registrace či poptávka - návštěvník webu má například zájem o schůzku nebo ho zajímají detailní informace k produktu či službě. V tomto případě na sebe v kontaktním formuláři rád zanechá jméno, telefonní číslo, e-mail a konkrétní dotaz či oblast svého zájmu.
- Dotazník - fomulář může dobře posloužit také za účelem zjištění informací či průzkumu trhu, a to jak u nových či stávajících zákazníků. Dotazník můžete nejen vložit na webové stránky, ale třeba jej pomocí linku s url adresou zaslat i přímo na respondenty. Více o tomto využití najdete v článku Jak vytvořit dotazník?
- Interní formulář - pro veřejnost jinak skrytý fomulář, který má hlavní účel a tím je zjednodušení práce obchodníkům a poradcům. Připravíte formulář, který bude obsahovat pouze pole, která daný obchodník či poradce musí vyplnit: například pro zadání nové zakázky přímo u klienta. Následně stačí pouze otevřít url adresu formuláře.
A jaké jsou výhody webových formulářů v případě Anabix CRM?
- Veškeré informace se rovnou přenesou do Anabix CRM, není nutné nic přepisovat. Kontakt se zařadí do předem vybraného seznamu a vyplní se u něj dopředu zadaný GDPR právní důvod (datum souhlasu s GDPR bude datum vyplnění formuláře).
- Z vyplněného formuláře můžete rovnou vytvořit obchodní případ. Hodit se vám bude také v okamžiku, kdy návštěvníci webu vyplňují formulář opakovaně (z každé poptávky se vždy vytvoří nový obchodní případ na kartě kontaktu).
- Webový formulář hlídá duplicity: kontakty kontroluje podle zadaného e-mailu, firmy podle vyplněného IČ.
- Na vyplnění formuláře lze navázat automatizací, například vytvořit jeden či více úkolů, zapsat aktivitu typu poznámka nebo přidat kontakt do dalších seznamů podle vybraných hodnot.
- O každém vyplnění přijde notifikace do e-mailu uživateli, který je vlastníkem kontaktu.
- Lze mít samozřejmě i více formulářů a nad každým mít jiné úkoly či úkoly navázat podle toho, co klient všechno vyplnil.
- Design formuláře si můžete stylizovat podle vlastního vkusu a preferencí. Více v nápovědě Jak si vylepšit webový formulář díky CSS stylům
S nastavením webových formulářů, v rámci Anabix CRM, vám rádi poradíme i pomůžeme. Přehledný návod najdete také na stránce Jak nastavit webové formuláře v Anabix CRM
Umožněte klientům či potenciálním zájemcům vás kontaktovat nebo jen předat zpětnou vazbu.
Nejste zatím uživatelem Anabix CRM?
Vyplňte jeden z našich webových formulářů a jednoduše si na 30 dní Anabix CRM vyzkoušejte.
Mgr. Štěpán Musil
07/2021
Komentáře