Potřebujete udělat průzkum trhu, získat zpětnou vazbu nebo rozhýbat svůj business. Dobrou startovní čárou může být dotazník. Dotazníkem lze zacílit na jakoukoliv oblast z vašeho podnikání, na nové i stávající zákazníky. Můžete vytvořit anketu, dotazy na spokojenost, prosbu o náměty k vylepšení, otázky v rámci výzkumu a mnoho dalšího. Jak vytvořit dotazník nejen z obsahové stránky, ale především – aby byl pro klienty atraktivní?

Dotazník, o kterém bude řeč, lze prakticky vytvořit v Anabix CRM a buď jej pomocí HTML kódu vložit na svůj web nebo jej jen jako url adresu poslat na konkrétní respondenty s výzvou k jeho vyplnění. Záleží na tom, co je vašim cílem, čímž se dostáváme k prvnímu bodu:

Stanovte si cíl a rozmyslete si otázky

Ze svého podnikání či aktuální situace víte, na co potřebujete získat odpovědi a co vás zajímá. Otázky, které respondentům budete pokládat, by měly být jednoduché, jasné a srozumitelné. Na co se v dotazníku budete ptát a jak jej pojmete, je zcela na vás. Malý tip z praxe: snažte se vyhnout záporům, nebudí to dobrý dojem.

Jakmile máte dotazník obsahově vyřešený, přichází ta formální stránka věci. A to nastavení, vložení otázek, design, GDPR a akce po dokončení (tj. co se stane po vyplnění formuláře).

Vezmeme to ale popořádku:

  • Nejprve si dotazník pojmenujete, vyberete jazyk, kterým k respondentům budete hovořit (volíte mezi cz a aj) a zda se rovnou má po vyplnění založit obchodní případ (hodí se například při předpokladu opakovaného vyplňování stejným respondentem).
  • Nastavíte si pole k vyplnění, která v dotazníku chcete mít a přidáte jim prioritu (povinnost údaj vyplnit či nikoliv). Smyslem tohoto bodu je do dotazníku vložit veškeré otázky, které chcete získat – od osobních údajů až po odpovědi.
  • Jakmile máte předchozí dva body hotové, nastává ta barevnější část tvorby dotazníku: design. Zde si můžete hrát se vzhledem dotazníku pomocí textového editoru a CSS stylům. Pokud slyšíte nebo čtete poprvé „CSS styly“ anebo s nimi neumíte pracovat, máme pro vás vytvořený jednoduchý a rychlý návod.
  • Nyní jste si nastavili obsah dotazníku, vyladili design a zbývá ještě pár nezbytností. Jednou z nich je akce po dokončení dotazníku – co se s dotazníkem stane, až jej respondent vyplní. Můžete zvolit pouze zdvořilostní závěrečné poděkování za vyplnění a věnování času vašim otázkám nebo automaticky klienta přesměrovat na libovolnou vaši webovou stránku.
  • Nezapomeňte si také zvolit uživatele, který následně s výsledky bude pracovat.
  • A nakonec nezbytně nutné GDPR. Právní důvod si vyberete z dostupné nabídky.
  • Teď už si jen prohlédnete dotazník ve finální podobě. Díky náhledu se vždycky můžete vrátit o několik kroků zpět a udělat drobné nebo větší úpravy.

Celý postup je intuitivní a jednoduchý, není třeba se stresovat složitostí nastavení ani poptávat programátory. Dotazník můžete mít hotový během několika minut, v závislosti na tom, jakou péči mu chcete věnovat.

S využitím Anabix CRM získáte snadnou odpověď na otázku Jak vytvořit dotazník.

Vyzkoušejte si vytvoření dotazníku na vlastní kůži, Anabix CRM je vám k dispozici na 30 dní zdarma a následně nabízí výhodné tarify. A to není vše!

Modul Webové formuláře vám pomůže i se sběrem nových kontaktů či poslouží jako interní formulář pro obchodní tým. Více se dočtete v článku Webový formulář jako užitečný pomocník.

Štěpán Musil

Mgr. Štěpán Musil

11/2021

Komentáře

Vyzkoušejte CRM systém Anabix