Aktuální a relevantní databáze kontaktů je v dnešní době samozřejmostí. Určitě nechcete mít ve svojí CRM databázi staré kontakty, jejichž e-mail se vám bude pořád dokola vracet a telefon hlásit nedostupné číslo. Jak zajistit, že vám bude databáze kontaktů tím správným pomocníkem? Doporučení najdete v tomto článku.

Zakoupení databáze kontaktů

Pokud si databázi firem nechcete budovat, ale raději koupit, měli byste si nejdříve zjistit, z jakého zdroje databáze pochází a jestli je stále aktuální. Když kontakty neznáte a ani oni vás, budete mít velký problém s GDPR, protože součástí koupené databáze kontaktů není automaticky souhlas se zasíláním e-mailů s nabídkou.

V této situaci je lepší, když využijete jen seznam firem a kontakty si prověříte sami. Do firmy zavoláte, představíte se a požádáte o kontakt na adekvátního zaměstnance včetně souhlasu s oslovením a následným zasláním nabídky. Z vlastní zkušenosti mohu doporučit dohledávání a oslovení relevantního pracovníka firmy na sociální sítí LinkedIn. Jednoduše požádáte o propojení a domluvíte si krátký hovor nebo online schůzku.

Využívejte efektivní nástroje pro získávání nových kontaktů

Jako nástroj pro získávání nových kontaktů můžete zvolit například službu Prospector, která obsahuje živou databázi českých, slovenských a německých firem pro B2B obchodní, marketingové a analytické účely. V Prospectoru naleznete nejen důležité informace jako jsou firemní údaje či přehled majitelů, ale uvidíte také pravidelně aktualizované seznamy firem podle společných znaků.

Budování vlastní databáze kontaktů

Existuje mnoho způsobů, jak si databázi kontaktů vybudujete sami. Tento způsob je časově náročnější, ale zato kvalitnější. Oslovujte potencionální zákazníky na veletrzích, seminářích, podnikatelských akcích a eventech. Využívejte sociální sítě jako jsou LinkedIn a Facebook. Domluvte si spolupráci v rámci firem, které mají stejnou cílovou skupinu jako vy a vzájemně si pomáhejte.

Vylaďte si svůj web

Nové zákazníky získáte také díky dobře vyladěnému webu. Důležité je mít na něm hodnotný a relevantní obsah, který na první pohled potenciálního klienta zaujme. Najděte si relevantní klíčová slova a používejte je na webu, v článcích, videích. Samozřejmou součástí pak musí být webové formuláře, které nabízí výměnu kontaktu za další obsah nebo nabízí domluvení živé či online schůzky a nezávazné probrání možné spolupráce. Jejich umístěním na své webové stránky zvýšíte počet získaných kontaktů a zároveň zautomatizujete zadávání kontaktů do CRM databáze.

Sbírejte data do CRM databáze

Budování CRM databáze je jednou z nejdůležitějších věcí každé marketingové strategie firmy. Každý váš zákazník je jiný a potřebujete znát jeho specifika. Databáze kontaktů by měla obsahovat minimálně jména kontaktních osob, název firmy, telefonní číslo a e-mailovou adresu. Další informace pak mohou být individuální dle vašich potřeb. Vhodné jsou fakturační údaje, zájmy, preference či odkazy na sociální profily. Chybět by neměl ani datum souhlasu a právní důvod zpracování dle GDPR.

Efektivní databáze obsahuje i kompletní komunikaci, tedy zápisy hovorů, schůzek, e-maily, záznamy o rozjednaných a dokončených zakázkách. Potenciální zájemce, stávající zákazníky i obchodní partnery si přiřazujte do seznamů. Rozdělovat je vhodné podle cesty zákazníka, oboru klienta, zdroje nebo dle pracovníka, který se o klienta stará. Základem je mít vše na jednom místě a stále k dispozici.

Udržujte svoji databázi kontaktů aktuální

Seznam vašich potenciálních či stávajících zákazníků je třeba mít stále aktuální, proto je dobré být s nimi v neustálém kontaktu. Vhodným nástrojem k tomu je automatizace v CRM systému. Ta vám pohlídá důležité termíny i milníky včetně doby od posledního volání či schůzky. 

Chcete efektivně pracovat s databází vašich kontaktů? Zaregistrujte si testovací účet Anabix CRM a domluvte si nezávaznou online schůzku.

Štěpán Musil

Mgr. Štěpán Musil

12/2022

Komentáře

Vyzkoušejte CRM systém Anabix