Získat pozornost klienta a využít vzniklou příležitost k zajištění zakázky nebývá jednoduché. O to více je potřeba si rozjednané obchodní příležitosti hlídat, sledovat a dotahovat je do konce. K tomu je samozřejmě dobré mít systém zákaznické péče, který Vám dá přehled. S Anabixem vyřešíte hned tři způsoby evidování obchodních případů.

1) Obchodní příležitost

Dejme tomu, že Vaši klienti mají zájem o službu/produkt, který zatím nemáte v nabídce, ale výhledově o něm uvažujete. Může se jednat i čistě o nekomerční zájem – katalog na další období, novou e-knihu zdarma, účast na plánovaném semináři/školení. V těchto případech Vás takový klient samozřejmě zajímá a potřebujete si jeho přání zaevidovat. Máte tedy možnost poznačit si plánovaný termín, očekávanou výši zakázky, míru priority, poznámku či texty do vlastních polí. Až budete moci klientům vyhovět, snadno si najdete zájemce přes filtraci.

2) Aktuální obchodní případ

Pokud máte obchodní/poradenský tým, bude Vás zajímat sledování zakázek, které se aktuálně řeší. Obchodní případ založíte při prvním projevu zájmu klienta a ukončíte při uzavření dohody/podpisu smlouvy/dodání produktu či služby anebo označíte obchodní případ jako prohraný při neúspěchu. Veškeré aktivity/úkoly si můžete evidovat přímo ke konkrétnímu obchodnímu případu a pro svá data využít připravená i samostatně vytvořená vlastní pole.

3) Hromadný obchodní případ

Tuto možnost uvítáte, pokud řešíte případy vázané k více klientům. Typickým příkladem je účast na konkrétním školení/kurzu nebo při prodeji nemovitosti či jinak originálního produktu. Jednoduše si zadáte k obchodnímu případu všechny klienty-účastníky, poznačíte si datum školení/prodeje a postupně si přiřazujete Vaše aktivity s těmito klienty. Úspěšně ukončeným obchodním případem je realizování kurzu nebo realizovaný prodej nemovitosti.

O možnostech evidence jsem již psal u úkolů a vlastních polí v přechozích článcích. Připomínám tedy hlavně možnost vytvářet obchodní případy přímo z karty zákazníka a také využívat variantu připravených šablon obchodních případů. Lze i přidávat přílohy typu návrhu smlouvy, podkladů z jednání, fotek apod.

Jako vedoucí týmů a majitelé určitě oceníte také možnost sledování úspěšnosti. Variantou je filtrace podle vlastníka kontaktu (obchodního zástupce/poradce), podle stavu obchodního případu (otevřený/výhra/prohra), termínu plánovaného dokončení (období) i termínu vytvoření obchodního případu (vytvořeno), případně obnosu (částky). Máte k dispozici i filtry podle Vlastních polí, takže sledované veličiny jsou čistě na Vás.

Postupně přidáváme také možnosti reportů. V panelu nástroje aktuálně najdete Report aktivit, Report úkolůReport obchodních případů.

PS: Pokud jste dosud neviděli záznam z webináře na téma úkoly a vlastní pole, můžete se podívat zde.

Štěpán Musil

Štěpán Musil

Čt, 16/07/2015 - 18:54

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.