3 tipy, které vám při použití reklamy na Facebooku zachrání desítky tisíc korun

Investujete peníze do reklamy? Nebo jen tak posíláte Facebooku peníze a čekáte, že se něco stane? Nečekejte, protože jen tak se nestane vůbec nic. A když už se bavím o investici, tak doopravdy myslím investici. Jednoduše jako na burze - peníze, které investujete do reklamy se musí v nějakém časovém horizontu zhodnotit a to se zajímavým ziskem.

Aby se tak opravdu stalo je třeba nejen na tyto peníze pohlížet jako na investici, ale také mít reklamu a web tak nějak v cajku, aby to vše zapadlo do sebe a rostl jak počet kontaktů v databázi, tak především počet platících klientů. K tomu se s vámi v tomto článku podělím o 3 základní tipy, které můžete směrem k reklamám na Facebooku využít.

1. Budujte vztah



Možná si nyní říkáte, že tu reklamu zapnete, nebo ji už zapnutou máte a propagujete svůj produkt. Klasická prodejní reklama, kde možná máte nějaké hlavní přínosy vašeho produktu. A jak se vám daří pomocí této reklamy prodávat? Nic moc? Nefunguje to? Nebo ano? Možná na někoho… A víte proč?

Možná zbytečně vyhazujete peníze za reklamu, kterou zobrazujete lidem, které vůbec váš produkt nezajímá, vůbec neřeší problém, se kterým jim může váš produkt pomoci a proto tito lidé ani moc nenakupují. Při prodeji je to jako na rande. Hned nemůžete jít na věc, ale musíte se po malých krůčcích posouvat vpřed 😉

Ano, je to především o vztahu. Nejdříve upoutat pozornost, potom ukázat něco zdarma, dodat hodnotu a následně představit neodolatelnou nabídku. Říká se tomu cesta zákazníka a ta mění návštěvníky vašeho webu v platící klienty. Vytvořte si svou vlastní cestu zákazníka a provádějte po ní návštěvníky vašeho webu.


2. Měřte



Kdo neměří výkon reklam, tak jednoduše ani nemůže vědět, jestli se mu investice do reklamy vrací, nebo ne. Také težko zjistí, které reklamy fungují lépe než jiné a zda se vůbec některé reklamy vyplácí mít spuštěné, nebo by bylo lepší je úplně vypnout. Základní otázka směrem k prodeji a zisku by měla být “Kolik stojí akvizice jednoho platícího klienta?” Proč?

Můžete mít na webu mnohatisícovou návštěvnost, ale pokud si tito lidé nic nekoupí, ani vám nezanechají kontakt pro další komunikaci, tak je vám to vcelku k ničemu a vy jim maximálně můžete zobrazit remarketingovou reklamu. Stejně tak můžete vybudovat desetitisícovou databázi kontaktů, ale pokud jim nedokážete prodat, tak je to také špatně.

Pozor, mohlo by se zdát, že když už získáte zakázku/objednávku/platícího klienta, tak máte vyhráno. Ale kdepak. Pokud náklady na získání takové objednávky jsou vyšší než samotná objednávka, tak čím více objednávek, tím více proděláváte. Pro mě osobně je nejdůležitější číslo v mém podnikání stav mého bankovního konta. Krásně a na první pohled mi toto číslo řekne jak se mému podnikání daří. Bez zisku se totiž ani pomalu nemůžeme bavit o podnikání. Bez zisku je to jen hobby, kterému se věnujeme, protože nás to baví.


3. Outsourcujte



Narazili jste už během svého podnikání na oblast, která pro vás byla nová? Něco co jste věděli, že byste měli dělat, ale zatím to sami neuměli? V tu chvíli máte na vybranou. Buď se pustit do vzdělání a následně zkoušet na vlastní pěst a po malých krůčcích testovat co jak funguje, nebo si najmout profesionála a manažersky kontrolovat jeho práci. Proč to píšu?

Jde totiž o to, že ve chvíli, kdy budete chtít všechno dělat sami, tak to má několik jasných nevýhod

 (těžko ve všech oblastech dosáhnete takové expertýzi jako profesionálové daného oboru) zabere vám to spoustu času (nejdražší komodity, kterou v životě máte) a také hromadu peněz při testování a zavádění do praxe
) podstata vašeho podnikání bude stát opodál - už vám jednoduše nezbyde čas při tom všem na vylepšování vašeho produktu, nebo nějaké inovace a to je největší škoda.

Najděte si ve svém podnikání to, co vás opravdu baví a tomu se věnujte. Zbytek jednoduše nechte dělat někoho jiného. Možná se vám to bude zdát neefektivní a drahé, ale časem zjistíte jaká zlatá cesta to je.




Tři tipy pro vaše reklamy jsou za námi a zůstal mi tu pro vás ještě jeden BONUS - poděkování, že jste dočetli až sem 😉

Připravil jsem miniaudit placené reklamy na Facebooku, který vám pomůže jak zhodnotit vaše reklamy. Tento audit se vám bude hodit i když s reklamou teprve plánujete začít - díky miniauditu na nic podstatného nezapomenete. Ke stažení je přímo zde>>>
 Vydělávejte i vy díky reklamě na Facebooku.

Michal Kolář, specialista na FB reklamu, http://kolami.cz

ČT, 2/8/2018 - 16:00

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *