Je lepší používat ve firmě mobil nebo mít pevnou linku?

Možná vás již napadla otázka, proč byste měli používat pevnou linku, když existuje mobil? Porovnali jsme tedy pro vás výhody mobilního telefonu a pevné linky ve firmě.

5 výhod mobilu

Výhody firemního mobilu vám nemusíme náročně vysvětlovat. Každý by je jistě vysypal z rukávu.

  1. není člověka bez mobilu,
  2. klienti mají naše číslo uložené v mobilu a mohou ho využít 24/7,
  3. na dotazy mohou klienti volat kdykoliv, ať jsme kdekoliv,
  4. mobil vždy někdo zvedne, telefon si s kolegy mezi sebou sdílíme,
  5. mobil si bereme stále s sebou, můžeme se klientům věnovat, i když nejsme v práci.

10 výhod pevné linky

Má pevná nějaké výhody? Pokusíme se vám nastínit jen ty nejzákladnější.

  1. volající, díky uvítání ví, že se nepřehmátl a volá správně („Dobrý den, dovolali jste se do firmy XY),
  2. při stále se opakujících dotazech je volající informován nahraným vzkazem („Dobrý den, o výpadku vody mezi ulicí Partyzánská Matouškova víme a řešíme ji. Děkujeme za zavolání“),
  3. díky automatické spojovatelce je volající přepojen na toho, s kým potřebuje opravdu mluvit (bude mluvit s účetním oddělením a ne s recepční),
  4. volající se díky postupnému přepojování vždy dovolá živému člověku (je váš technik v terénu a nemůže se hovoru věnovat? Nevadí, telefon bude zvonit u technika, který je nyní v kanceláři),
  5. díky statistice se dozvíte, kolik lidí k vám dnes volalo, kolik se nedovolalo a kolika bylo zavoláno zpět, (může fungovat jako kontrola vašich kolegů, ale také jako kontrola toho, jestli vám neunikl nějaký zajímavý potenciální klient),
  6. volající, díky svému privátnímu číselnému kódu mluví o svém problému přesně s tím, s kým má, s kým chce a s kým potřebuje. Kdo, ho zná. Kdo, zná jeho problematiku. Komu nemusí dokola vysvětlovat, co potřebuje. (Pro zpracování daní používáte daňovou a účetní kancelář. Dovolat se přímo na stůl vašemu daňaři je velká úspora času),
  7. díky jednomu tlačítku na pevném telefonu se může hovor, který je směrován na pevnou zvednout na mobilu. (Musíte jít mimo kancelář? To ale neznamená, že když nejste v kanceláři, nikdo se vám nedovolá.)
  8. díky kalendáři můžete lépe směrovat příchozí hovor a plánovat lépe např. služby o víkendu. (Můžete informovat volajícího, že v době Vánoc máte zavřeno, ale že se jeho dotazu budete rádi věnovat po Novém roce),
  9. hovor nasměrujete ve firmě na toho, kdo hovor může zvednout. Hovor nemusíte směrovat na kolegy v terénu. (Je makléř v terénu, nemůže hovor přijmout? Směrování na recepci a pečování o volajícího bude na klienta působit blahodárně),
  10. pevná linka umožní to, že se může v jeden okamžik dovolat více než dva volající.

Každý způsob telefonické komunikace má své. My milujeme pevnou. Mobily mají své limity. Nemůže vám volat více jak jeden člověk. Když nezavoláte volajícímu zpět na zmeškaný hovor, může zde existovat riziko, že ho ztratíte. S pevnou nemusíte každý večer ulehat do postele. Víte, že ráno všechny zprávy o voláních naleznete v e-mailu.

Ing. Radka Lusková, www.4services.cz

Ing. Radka Lusková, jednatel 4services solutions, s.r.o.

Čt, 31/10/2019 - 16:30

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *