Digitalizace dat pro finanční poradce, to je Kapitalizér

Ve světě financí se v poslední době spousta věcí digitalizuje, a tak vzniká požadavek od klientů, mít v elektronické podobě i svoje portfolio, něco na způsob elektronického šanonu, kde mám pouze důležité informace přehledně zobrazeny, a tudíž nemusím ani hledat či studovat skeny smluv apod.

Velkou výhodou těchto informací pohromadě je jejich vzájemné porovnávání a notifikování případných důležitých souvislostí. Poté, může mít nejen klient, ale třeba i jeho poradce, veškerý přehled a upozornění a těžit z něj.

U těchto systémů je však důležité najít rovnováhu toho co zobrazit a jak, aby to bylo stále jednoduché na čtení a interpretaci dat, jako je tomu u programu Kapitalizér.cz níže:

\"\"

 

Vidíme zde celkovou zadluženost, krytí pojištění těchto dluhů, finanční a nefinanční (nemovitosti, auta) majetek a výsledný souhrn majetek a jeho části ponížené o dluhy – tedy výši našeho bohatství, kdybychom vše zpeněžili.

Výhodou dnešní digitalizace je i schopnost ukazovat téměř aktuální data, díky propojení přes API či jiné způsoby, čímž se data aktualizují v podstatě sami. Blízkou budoucností tohoto modelu je i předpovídání budoucích hodnot. Pomocí pohledu do minulosti můžeme celkem přesně předikovat ceny nemovitostí, vývoj klesání jistiny úvěru a zhodnocení v různých typech investičních aktiv (akci, dluhopisy, komodity). Tím opět poradce i klient získá širší nadhled na tím, jestli to, co dnes s financemi dělá, vede k jeho cílům či ne a popř. zobrazit na kolik % je cíl plní. A dle vývoje makroekonomických dat v čase by sám program tuto hodnotu dále zpřesňoval.

Cenným aktivem jsou dnes informace, zde jsou vidět informace ohledně hypotéky jednoho z klientů:

\"\"

Na hlavní liště vidíme ty nejdůležitější informace, tj. aktuální výši, výši měsíční splátky a do kdy je fixován úrok. Po kliknutí na tuto lištu, je vidět více, dá se říci vše, co člověka zajímá, a to šetří čas. Není třeba ve smlouvách nic hledat a předtím často stahovat velké soubory. Pouze na pár kliknutí vím vše, co potřebuji.

Chytré systémy mají i přednastavené dané momenty (tzv. notifikace), kdy upozorní klienta či poradce, že se blíží nějaká událost. V případě hypotéky např. možnost mít lepší úrok nebo datum blíží se fixace, kdy je potřeba s bankou jednat o dalším období. Obdobně jako na obrázku jsou zpracovány veškeré ostatní produkty, které běžně vídáme v portfolií normálních lidí. Taková notifikace z oblasti úvěrů může vypadat následovně:

\"\"

Zde kupříkladu vidíme červené označení oznamující, že událost je již prošvihnutá, oranžová znamená, že je nejvyšší čas je tomuto případu věnovat.

Možná vás nyní napadlo, proč ještě takový systém nemám? Na to je asi jednoduchá odpověď, že jste o něm ještě neslyšeli. Druhá otázka by mohla být typu: „No super, ale jak tam dostanu ta data?“ V případě současných klientů Anabix CRM je to jednoduché, skrze API se data oboustranně sesynchronizují a je hotovo.

U neklientů je zde řešení v podobě hromadného nahrání data skrze excel apod. Ano, zabere to nějaký čas, ale nestojí ten týden času (mnohdy ne vašeho ale asistentek) za to, abyste vy, a klienti těžili z toho, mít vše pohromadě, přehledně, s možností notifikací a případných predikcí dat? Já jsem to absolvoval a mohu říct, že to za to stojí.

Více se dozvíte na www.kapitalizer.cz kde je možné si založit testovací účet až na dobu 3 měsíců.

Dalibor Kovář, BA (Hons)

+420 731 603 426

dalibor.kovar@finetika.cz

Dalibor Kovář, BA (Hons)

Út, 6/10/2020 - 16:00

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.