CRM systém Anabix používají různé firmy v celé škále oborů. Využití jednotlivých funkcí systému u nich ale není vždy totožné. Na základě letitých zkušeností můžeme u některých oborů doporučit postup, který již našim klientům funguje a šetří jim čas. Pomůžeme ho ušetřit i vám. Chcete vědět více o specificích pro realitky a vzdělávací firmy? Pak čtěte dál.

Co má společného realitní a vzdělávací firma? Na první pohled možná nic. Až při bližším průzkumu začnou vyplouvat na povrch podobnosti. Obě firmy používají hromadné zakázky (prezentace jedné nemovitosti vícero zájemcům vs. účast většího počtu klientů na jednom kurzu). Společným rysem je i důsledné sledování budoucí poptávky (zájem o konkrétní typ nemovitosti ve vybrané lokaci vs. zájem o určitý typ kurzu). V obou případech se také využívá automatizace zejména ve finální fázi prodeje (dotažení koupě nemovitosti s konečným zájemcem vs. prodej balíčku kurzů určité firmě).

Pojďme si to podrobněji rozebrat na příkladu. Dejme tomu, že jménem klienta prodáváte dům v Brně nebo pořádáte kurz obchodních dovedností v Ostravě. V Anabixu si tak můžete vytvořit obchodní případ s názvem „RD 5+1 Brno“ nebo „Kurz obchodních dovedností 8.11.2018 Ostrava“ a přiřadit si pod první název všechny zájemce, kteří si chtějí prohlédnout danou nemovitost a pod druhý všechny plánované účastníky kurzu.

Obchodní případ vytvoříte nad jedním z kontaktů. U prodeje domu to může být přímo prodávající, u kurzu první nahlášený účastník. Další zájemce či účastníky přidáte buď přímo na jejich kartách kontaktů přes zelenou tužku v bloku Obchodní případy. Nebo to můžete udělat hromadně v přehledu kontaktů a přehledu kontaktů v určitém seznamu.

\"\"

\"\"

Jakmile prodáte nemovitost nebo jak proběhne kurz, uzavřete obchodní případ do stavu výhra. U jednotlivých kontaktů tím přehledně zjistíte, jaké prohlídky se zúčastnili nebo jaký konkrétní kurz absolvovali. V opačném případě, pokud se nemovitost neprodala a kurz se neuskutečnil, označíte obchodní případ jako prohraný.

Tím ale zdaleka nekončíme.

Realitní firmy využívají ještě tzv. dotahovací obchodní případy. Ty se zakládají u konečného zájemce o koupi dané nemovitosti. Základem dotahovacích případů je šablona obchodního případu s názvem například „Realizace prodeje nemovitosti“, dále několik očíslovaných šablon úkolů s jednotlivými kroky, které vedou k uzavření prodeje.  Vše završuje ještě nastavení automatizace tzv. triggerů.

\"\"

K čemu toto komplexní nastavení vede? Realitní prodejce nemusí složitě filtrovat, co přesně má s klientem řešit. Systém sám vám postupně nastavuje úkoly, takže na nic nezapomenete. Vzdělávací firmy mohou podobnou automatizaci využít třeba pokud domlouvají školení pro konkrétní firmu, tedy jsou ještě ve fázi před samotným zjišťování reálných účastníků kurzu.

Realitní i vzdělávací firmy sdílí i další společnou potřebu, a to sledování budoucí poptávky. K tomu účelu jsou ideální seznamy. U realitek se může jednat o seznamy podle poptávaného typu a velikosti nemovitosti či lokace. U vzdělávacích firem to budou seznamy dle zájmu o jednotlivé kurzy, popřípadě o potřebné dovednosti a znalosti. Když se objeví vhodná nemovitost k prodeji nebo vypíšete určitý kurz, snadno zjistíte, kdo měl o danou věc zájem.

Díky seznamům získáte a udržíte přehled i mezi stávajícími zákazníky. Realitky mohou mít jeden či více seznamů klientů, kteří již nemovitost zakoupili. Vzdělávací firmy mívají většinou větší množství seznamů absolventů určitého typu kurzu.

Vzdělávací firmy mimoto rády využívají možnosti hromadného přiřazení všech kontaktů vedených u určitého obchodního případu do konkrétního seznamu. Pro ilustraci využijeme výše uvedeného příkladu obchodního případu „Kurz obchodních dovedností 8.11.2018 Ostrava“. Všechny účastníky kurzu můžeme přidat do seznamu „Zákazníci – kurz obchodních dovedností“. V takto pojmenovaném seznamu tedy máte všechny klienty, kteří si v minulosti prošli některým z kurzů obchodních dovedností.

\"\"

Pracujete pro realitní či vzdělávací společnost a chcete ukázat uvedené možnosti přímo v CRM systému Anabix? Není nic jednoduššího, než si založit testovací verzi na 30 dní zdarma. Napište si o online konzultaci na stepan.musil@anabix.cz.

Naší běžnou praxí během konzultace je nejprve zjistit v jaké oblasti podnikáte a podle toho vám ukážeme a doporučíme nejlepší způsob využívání Anabixu. Tak neváhejte, ozvěte se nám.

Bc. Štěpán Musil

Čt,10/1/2019 - 15:30

Komentáře

  1. Ondra napsal:

    Jeto super apka

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.