Jak propojit e-mailovou schránku od Google

V Anabixu lze nastavit propojení s e-mailovými účty vaší firmy, díky čemuž dostanete do aplikace i vaši e-mailovou komunikaci. Přímo na karty klientů se vám budou ukládat kopie příchozí a odchozí pošty. Tento návod se věnuje nahrávání e-mailů z Google.

Pro napojení Gmailu na Anabix CRM je potřeba:

1. Mít povolený IMAP v nastavení Gmailu (https://mail.google.com/) (Ozubené kolečko – Zobrazit všechna nastavení – Přeposílání a protokol POP/IMAP – Aktivovat přístup IMAP)

2. Mít zapnutou dvoufázovou autentizaci Nastavení účtu Google – Zabezpečení (https://myaccount.google.com/security) – Jak se přihlašujete do Googlu – Dvoufázové ověření.

V případě některých firemních účtů Google se vám tato možnost nemusí zobrazit. Pokud tomu tak je, jděte níže na Přístup méně zabezpečených aplikací a přepněte na Zapnuto.

3. Mít nastavené heslo pro připojení Anabixu k Gmailu – na stejné stránce Zabezpečení je po zapnutím dvoufázového ověření nabídka Hesla aplikací (https://myaccount.google.com/apppasswords). Na této stránce je potřeba toto heslo vygenerovat. Jako aplikace se zadá Pošta, jako zařízení vybrat Jiné zařízení a do názvu poté napsat např. Anabix CRM

U firemních účtů Google tato volba není většinou dostupná a postačí vám povolení z bodu 2.

V Anabix CRM jděte na NASTAVENÍ –> SLUŽBY –> EMAILOVÉ ÚČTY. Přidání nového e-mailu, přes který vedete komunikaci s klienty, učiníte kliknutím na tlačítko PŘIDAT.

Přidání nového e-mailu

V nastavení, které se vám otevře, postupně vyplníte jednotlivá pole. Začnete e-mailovou adresou a serverem imap.gmail.com, pokračujete uživatelským jménem do vaší e-mailové schránky a heslem aplikace vygenerovaným v kroku 3 (viz. výše) nebo vaším vlastním heslem (platí pro firemní Google účty). Tuto část zakončíte zadáním komunikačního portu 993 a SSL.

V další sekci si můžete vybrat, zda se mají na základě vaší komunikace vytvářet v Anabixu nové kontakty z e-mailů nebo se e-maily načítat jen k již vytvořeným kontaktům v Anabixu. V případě zaškrtnutí pole „Vytvářet nové kontakty“ se Anabix nejprve podívá, zda již kontakt s e-mailovou adresou existuje, a pokud ne, vytvoří novou kartu kontaktu. V případě nezaškrtnutí pole se budou e-maily načítat jen k již v Anabixu existujícím kontaktům. Pokud používáte schránku i pro soukromé účely nebo dostáváte hromady nevyžádané pošty, je lepší nechat kolonku prázdnou. Po zadání nového kontaktu se vám historie e-mailů, které jste si s příjemcem vyměnili, stejně doplní.

Před stisknutím Uložit nezapomeňte zaškrtnout pole „Účet je povolen“ a vybrat datum, od kterého chcete nahrávat historii (pokud necháte pole prázdné, nahraje se kompletní historie schránky). Tímto krokem je nastavení propojení s e-mailovým účtem kompletní a v účtu se vám automaticky vytvoří nové seznamy s názvem napojených e-mailových adres. Do těchto seznamů se sami řadí kontakty, se kterými z daného e-mailu komunikujete.

Takto nastavené e-maily se s Anabixem začnou synchronizovat. Následná pravidelná synchronizace probíhá několikrát za den.

V přehledu napojených účtů, vidíte kromě zadaných informací, také zda je povoleno vkládat nové kontakty, zda je účet opravdu aktivní (zelená fajfka u Povoleno) a poslední datum a čas synchronizace e-mailu.

V případě jakýchkoli dotazů k napojení e-mailových účtů nás kontaktujte na anabix@anabix.cz
Rádi vám s nastavením pomůžeme.

Komentáře