Pokud řešíte s klienty zakázky, ať již formou akvizice, realizace nebo časově omezeného zákaznického servisu, máte jistě u zakázek své milníky, které musíte sledovat. V Anabixu si pro tyto zásadní mezistavy můžete vytvářet vlastní pole. Jedná se o pole typu přednastavených výběrů v roletce a díky nim máte možnost řídit své automatizované procesy.

Založit výběrové pole si jednoduše můžete přes NastaveníVlastní pole. Zadáte název vlastního pole, typ výběrové pole a typ obsahu obchodní případ. Do položek výběru si napíšete jednotlivé mezistavy.

Ukážeme si to na konkrétním příkladu, ve kterém potřebujeme sledovat 4 různé důležité milníky dané zakázky: Klientovy byly poslány podklady – Klient vrátil podklady k přepracování – Poslána nová nabídka – Odsouhlaseno klientem.

Jako první položku ve výběru dávejte vždy neutrální volbu, tedy například text „zatím nevybráno“. Tato položka se bude objevovat u všech obchodních případů, dokud nevyberete první mezistav. Pořadí položek si můžete kdykoliv jednoduše změnit přetažením jednotlivých polí pomocí křížku.

Takto vytvořené vlastní pole vidíte na všech kartách obchodních případů a zadané veličiny můžete upravovat přes položku – Upravit obchodní případ.

Se změnou mezistavu obchodního případu velmi často souvisí konkrétní úkol či úkoly, které musí někdo z vašeho týmu udělat. Pro lepší přehlednost lze pro jednotlivé úkoly vytvořit šablony, které určují, kdo má daný úkol vyřešit.

A kdo všechno to může být? Buď konkrétní uživatel vašeho účtu nebo vlastník kontaktu, ke kterému se daný obchodní případ váže.

K přípravě šablon se dostanete přes NastaveníŠablonyŠablony obchodních případů.

Aby došlo k vystavené úkolu na základě změny mezistavu, tak potřebujete trigger se spouštěcí událostí Obchodní případ byl změněn a následnou akcí Vytvořit úkol ze šablony.

Při zakládání triggeru vyberete, zda se má úkol vytvářet při změně u všech obchodních případů nebo jen u vytvořených obchodních případů z určité šablony. Vyberete vlastnost, tedy název vašeho vlastního pole a konkrétní hodnotu vlastního pole, pro kterou chcete úkol vytvořit.

V dalším kroku vyberete úkol, který se má po přepnutí na určitou hodnotu vytvořit.

A výsledek? Pokud někdo u vašich uživatelů změní u obchodního případu hodnotu mezistavu na Poslány podklady klientovi, vystaví se úkol Poptat se na dodání podkladů, který bude v tomto případě vystaven uživateli Štěpán (viz ve výše uvedeném příkladu).

Následnou akcí po změně mezistavu mohou být i další možnosti, než je jen vytvoření úkolu:

  • Přidat kontakt do určitého seznamu
  • Odebrat kontaktu ze seznamu
  • Zapsat předem definované aktivity typu poznámka
  • Vytvořit nový obchodní případ

Chcete vědět více o možnostech automatizace v Anabixu? Přečtěte si další články s návody o praktickém využití triggerů a podívejte se na záznam webináře.

Hlídejte si pravidelnou komunikaci se svými klienty a partnery

Jak nastavit události a triggery v sekci Obchodní případy pomocí vlastních polí

Webinář "Praktická ukázka nastavení obchodního procesu v CRM systému ANABIX"

Nastavení automatizace na míru vašeho podnikání s vámi také rád proberu formou bezplatné online konzultace přes Skype, HangOut či TeamViewer, stačí si domluvit termín na stepan.musil@anabix.cz .

Bc. Štěpán Musil

St,14/11/2018 - 18:00

Komentáře

    Přidat komentář

    Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

    Vyzkoušejte CRM systém Anabix