Jednou z nejdůležitějších funkcí CRM systémů je práce s obchodními kontakty. Pracovat s úkoly manuálně by bylo zbytečně komplikované, a proto existuje autiomatizace procesů. Anabix v tomto ohledu nabízí řadu zajímavých vychytávek a já vám je dnes v článku představím.

V uplynulém roce jsem během online konzultací poměrně často vysvětloval způsob, jak co nejlépe podchytit obchodní proces při evidenci v CRM. Myslím si, že toto téma může být zajímavé i pro vás. Připravil jsem tedy článek s praktickou ukázkou, jak obchodní proces řešíme u nás v Anabixu. Věřím, že vám to pomůže s naplánováním podobných kroků i ve vašem účtu, případně nabídne inspiraci v rámci zákaznické péče o vaše klienty. Situaci si popíšeme nejen na příkladu oslovení potenciálního zákazníka, ale i v rámci následné péče.

Akvizice a začátek obchodního procesu

Na začátku je projevení zájmu klienta. U nás je to registrace testovací verze přes webový formulář, u vás to může být jiným způsobem. Díky této aktivitě je nový kontakt přidělen do speciálního seznamu „Aktivace“. Na vložení do tohoto seznamu je navázána automatizace – triggery, která vytvoří tři úkoly z připravených šablon a obchodní případ „Zájem o Anabix“.

  1. První úkol má shodný termín s dnem přidání kontaktu do seznamu a říká, že je třeba zavolat klientovi a zjistit důvody jeho zájmu.
  2. Druhý úkol má termín s odstupem 14 dní od vložení do seznamu a jde o připomenutí výhod a online konzultace, pokud již neproběhla.
  3. Třetí úkol je vytvořen s termínem 27 dní od vložení do seznamu. Zadává zjištění, zda zájemce využije některý z placených tarifů. Všechny úkoly se samozřejmě připomenou v daném termínu, případně i po něm, pokud nejsou splněny.

V okamžiku ukončení testovací verze dochází k přesunu kontaktu do některého z dalších seznamů a označení obchodního případu jako „Výhra“ či „Prohraný“. Při zakoupení placeného tarifu je vložen kontakt do seznamu „Basic“, „Plus“ nebo „Premium“, podle toho, který tarif si vybral. Pokud se zájemce zatím nerozhodl, ale je šance, že tak v budoucnu učiní, přechází do seznamu „Zájemci o AX z testovací verze“. V situaci, kdy zájemce hledal odlišné řešení nebo má jiný důvod pro nevyužití služby je vložen do seznamu „NE“.

Další automatizace obchodního procesu

To ale není všechno. Vložením do seznamů „Basic“, „Plus“ a „Premium“ se spouští opět automatizace, která vystaví dalších 5 úkolů.

  1. Úvodním úkolem je zařazení klienta do některého ze segmentů, doplnění jeho činnosti podnikání a dalších pro nás důležitých informací.
  2. Následují tři úkoly ohledně zjišťování zpětné vazby formou telefonátů, e-mailů na majitele účtu, nebo na všechny uživatele či připravený dotazník včetně nabídek online školení a konzultací. Rozestup úkolů je 30, 60 a 90 dní.
  3. Závěrečným úkolem v této fázi je dotaz na prodloužení spolupráce a v případě pokračující spolupráce vyplnění vlastního textového pole s názvem „Další spolupráce“.
  4. Na text v poli (např. druhý rok, třetí rok apod.) je navázáno vytvoření úkolů pro následující rok. Opět jde o zjišťování zpětné vazby, kontrolu aktivity účtu a další prodloužení.

Kontakty s obchodním potenciálem

Nezapomínáme ani na zájemce, kteří byli přesměrování do seznamu „Zájemci o AX z testovací verze“. I zde je nastavena automatizace, tentokráte formou hlídání neaktivity u kontaktů. Pokud se u kontaktu po dobu 120 dnů nevyskytla žádná aktivita typu poznámka, telefonát či schůzka, Anabix vytvoří úkol „Připomínka“.

Pro lepší přehled přikládám komunikační mapu:

Máte to v Anabixu nastaveno podobně? Pokud ano, gratuluji a ujišťuji, že nejste sami :). Pokud ne, zkuste to. Můžete mi také poslat svoji komunikační mapu a společně se podíváme na vhodný způsob nastavení obchodního procesu.

V případě, že v Anabixu dosud nemáte nastaveny triggery a chcete si automatizaci vyzkoušet, rovněž mi napište, rád vám možnosti ukážu formou online konzultace.

Štěpán Musil

Štěpán Musil

Út, 14/02/2017 - 15:59

Komentáře

Přidat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Vaše osobní údaje budou použity pouze pro účely zpracování tohoto komentáře.